Veelgestelde vragen

Reparatiekosten

Ik wil eerst de reparatiekosten weten, is dat mogelijk?

Wij wijzen u er graag op dat wij altijd eerst uw toestel volledig nakijken (zonder onderzoekskosten!), en dan een vrijblijvende prijsopgave sturen. Wilt u echter nu al de reparatiekosten weten dan is dat in veel gevallen mogelijk:
- bekijk de reparatie tarieven op onze website (die zijn altijd actueel)
- of doe een offerte aanvraag

Als ik na onderzoek besluit mijn toestel niet te laten repareren, hoeveel moet ik dan betalen?

Bij het annuleren van de reparatie brengen wij alleen verzendkosten in rekening om het toestel terug te sturen. Indien u afstand doet van uw toestel hoeft u deze verzendkosten uiteraard niet te betalen. Daarnaast betaalt u alleen nog voor het opsturen of laten ophalen van het toestel (indien van toepassing). Wij benadrukken dat wij dus geen onderzoekskosten in rekening brengen na onderzoek, ook niet als de reparatie wordt geannuleerd.

Mijn toestel of gewenste reparatie staat niet vermeld op de website. Is reparatie mogelijk?

Hoewel veel tarieven op onze website zijn te vinden, bieden wij nog veel meer reparatiediensten aan dan vermeld op de website. Staat de gewenste reparatie of het toestel er niet bij, dan kunt u een offerte aanvraag doen via onze website om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen.

Ik heb vochtschade aan mijn toestel, wat zijn de kosten om dit te herstellen?

Bij vochtschade moeten wij altijd eerst onderzoek doen naar het toestel om de reparatiekosten te bepalen. De reparatiekosten zijn immers afhankelijk van de precieze schade, en die zal bij vochtschade altijd eerst door ons geinventariseerd moeten worden. Wij benadrukkken graag dat ook bij vochtschade, onderzoek gewoon gratis en geheel vrijblijvend is!

 

Doorlooptijd

Op welke manier ben ik mijn toestel het minst lang kwijt?

- Op maandag t/m vrijdag is zelf opsturen in combinatie met onze retouroptie Premium bezorging de allersnelste optie (u zit slechts 24 uur zonder toestel).
- Op zaterdag kunt u gebruik maken van onze Pickup & Return service (niet in heel Nederland beschikbaar). Het toestel is dan na een paar uur weer bij u terug (advies: boek uw afhaalopdracht tijdig in).

Wilt u van bovenstaande 100% zeker van zijn, dan is het het advies om voor de zekerheid even contact met ons op te nemen om te kijken of onderdelen op voorraad zijn.

Klik hier voor een totaaloverzicht met alle opties en doorlooptijden

Hoe lang duurt een reparatie?

Als onderdelen op voorraad zijn is reparatie in principe direct mogelijk. Meer dan 90% van de toestellen wordt dan ook dezelfde dag weer teruggestuurd of zelfs al afgeleverd. Wilt u weten of reparatie ook in uw geval direct mogelijk is? Neem dan even contact met ons op.

De snelheid van het gehele proces heeft u daarnaast grotendeels zelf in de hand. Wij gaan immers pas repareren nadat u akkoord heeft gegeven voor de vastgestelde reparatiekosten. Ook andere factoren zoals wanneer u betaalt, welke bezorgmethode u kiest, keuze zelf opsturen of laten ophalen en andere facturen kunnen van invloed zijn op de totale doorlooptijd.

Tips om uw toestel snel terug te ontvangen:
- Geef bij het aanmelden van de reparatie altijd de kleur van het toestel op voor reservering van de juiste onderdelen
- Meld uw reparatie zo vroeg mogelijk op de dag aan, annuleren kan altijd nog
- Boek zo vroeg mogelijk een afhaalopdracht in, onderdelen worden vanaf dat moment gereserveerd (of met spoed besteld)
- Kies voor zelf opsturen met retouroptie Premium bezorging om uw toestel na 24 uur terug te ontvangen
- Kies voor Pickup & Return op zaterdag om uw toestel slechts een paar uur kwijt te zijn
- Houdt uw email of onze website tijdens het reparatieproces goed in de gaten (voor bijvoorbeeld prijsopgave en betaling)
- Als u het toestel laat terugsturen: betaal op tijd zodat het nog diezelfde dag verstuurd kan worden

Hoe weet ik of onderdelen op voorraad zijn?

U kunt contact met ons opnemen om na te gaan of onderdelen op voorraad zijn. U kunt eventueel ook een offerte aanvraag doen, in alle offertes staat de actuele doorlooptijd. Tip: onderdelen worden automatisch gereserveerd na het emailen van de tracktrace code (als u het toestel opstuurt), of na het inplannen van een afhaalopdracht (als u het toestel laat ophalen).

 

Reparatie algemeen

Ik wil mijn toestel laten repareren, maar weet niet wat er gerepareerd moet worden!

Bij Spark is dat geen probleem! U hoeft niet zelf te bepalen welke reparaties nodig zijn. Bij het aanmelden van uw reparatie kunt u gewoon de klachten/schade van uw toestel omschrijven. Onze technici zullen dan bij onderzoek vaststellen welke reparaties nodig zijn en u hiervoor een prijsopgave sturen. Wilt u eerst een inschatting van de kosten voordat u het toestel aanlevert? Doe dan een offerte aanvraag, dan zullen wij een zo goed mogelijke schatting proberen te doen van de te verwachte kosten.

Ik wil mijn toestel laten onderzoeken of laten repareren bij Spark Electronics, hoe kan ik dit regelen?

U kunt de reparatie eenvoudig via onze website, of telefonisch, aanmelden. Tijdens het aanmelden van uw reparatie kunt u er voor kiezen het toestel direct op te sturen of eventueel direct af te laten halen, alles wijst zich vanzelf. De volledige reparatie procedure staat beschreven op deze pagina.

Blijven alle gegevens op mijn toestel staan?

Alle gegevens blijven op uw toestel behouden, toestellen worden niet gereset of gewist. Enige uitzonderingen hierop zijn uiteraard een vervanging van het moederbord of herstel van ernstige software problemen. In dergelijke gevallen wordt er echter eerst contact met u opgenomen, zonder uw toestemming gaan wij niet verder met onderzoek/reparatie.

Let op: houdt u er rekening mee dat uw toestel altijd volledig wordt nagekeken en na reparatie volledig wordt getest. Dit houdt in dat wij toegang tot het toestel nodig hebben. Wachtwoorden/toegangscodes e.d. kunt u aan ons doorgeven of tijdelijk uitschakelen. Is dit niet gewenst? Stel dan een 'gast account' in op het toestel zodat wij voldoende toegang hebben (niet op alle toestellen mogelijk), of neem contact met ons op voor een tussenoplossing.

Hoe kan ik mijn toestel voor reparatie aanleveren?

U kunt het toestel voor reparatie laten ophalen of zelf opsturen.

Is het mogelijk toestellen voor reparatie langs te brengen?

Sinds 2007 is reparatie alleen nog mogelijk via onze betaalbare ophaalservice of per post. Zo besparen wij op onze kosten, kunnen we de tarieven laag houden, hebben we korte doorlooptijden en blijft de kwaliteit en service enorm hoog. Met dit unieke concept behoren wij tot de best beoordeelde bedrijven in onze branche!

Mijn toestel is ergens anders niet goed gerepareerd, is reparatie bij jullie mogelijk?

Door het gebruik van goedkope vervangende onderdelen, onvakkundige reparaties of zelfs het niet aanwezig zijn van enkele onderdelen/schroefjes, komt het helaas steeds vaker voor dat wij klanten krijgen met deze vraag. U kunt uw toestel uiteraard bij ons aanbieden voor onderzoek en eventuele reparatie. Indien er onjuist gewerkt is aan het toestel kan het soms zijn dat extra reparaties nodig zijn om alles weer in orde te maken. De reparatiekosten zijn daardoor mogelijk soms iets hoger dan gewoonlijk, maar u krijgt uiteraard in alle gevallen eerst een prijsopgave van ons zodat u zelf kunt beslissen of u het toestel laat herstellen.

Zit er garantie op de reparatie?

Ja, wij geven op alle reparaties garantie. Doorgaans geven wij 12 maanden garantie op vervangen onderdelen en 1 maand garantie op de volledige werking van het toestel. Mocht u binnen de gegeven garantieperiode toch weer problemen ondervinden, dan wordt alles doorgaans kosteloos voor u hersteld en worden eventuele verzendkosten vergoedt. Wij hanteren hierbij dezelfde garantievoorwaarden als de fabrikant van het toestel.

Wat is de status van mijn reparatie?

U kunt de status van uw reparatie volgen via onze website, hier vindt u voor alle reparaties de details terug. Indien er bijvoorbeeld onderdelen besteld moeten worden of onderzoek enige tijd duurt, vindt u de extra informatie hierover terug bij ‘opmerkingen’. LET OP: alleen globale statuswijzigingen worden per email doorgegeven, tussentijdse details omtrent uw reparatie worden niet per email doorgegeven en zijn uitsluitend terug te vinden op onze website onder 'opmerkingen'.

Kan ik als consument ook bij Spark Electronics terecht?

Ja, Spark Electronics werkt voor zowel bedrijven als consumenten.

 

Ophaalservice

Is de ophaalservice de enige optie om mijn toestel aan te leveren?

Nee, de ophaalservice is slechts een extra service van Spark Electronics. U kunt uw toestel ook zelf opsturen (dit is op werkdagen soms ook iets sneller omdat uw toestel dan voor 9:00 al bij ons binnen is).

Welke ophaalservice is beschikbaar op mijn adres?

ExpressPickup is beschikbaar in heel Nederland en de rest van de EU. Of Pickup & Return ook beschikbaar is op uw adres kunt u eenvoudig nagaan bij algemene informatie ophaalservice.

Ik wil mijn toestel voor reparatie laten ophalen, hoe gaat dit in zijn werk?

U kunt de reparatie van uw toestel aanmelden via onze website. U heeft daarna direct de mogelijkheid om de gewenste ophaalservice in te plannen op de door u gewenste datum en tijd. Alles wijst zich vanzelf, maar neem gerust even contact met ons op als u er niet uitkomt. Liever telefonisch inplannen? Bel dan gerust even.

Waar wordt mijn toestel opgehaald met de ophaalservice?

Uw toestel wordt opgehaald op het adres dat u zelf opgeeft. Dit kan dus bij u thuis zijn, op het werk, bij de buren of familie of waar dan ook. U kunt deze keuze zelf maken tijdens het inplannen van de afhaalopdracht.

Hoeveel kost het laten ophalen van mijn toestel?

Het ophalen van uw toestel met de ophaalservice ExpressPickup kost in Nederland 4.99 incl BTW. De kosten van de ophaalservice Pickup & Return zijn buiten Amsterdam afhankelijk van uw adres, in Amsterdam is deze service gratis.

Kan ik mijn toestel ergens anders laten terugbezorgen dan het ophaaladres?

U kunt zelf het ophaaladres en het bezorgadres kiezen. Deze kunnen dus verschillend zijn door simpelweg twee verschillende adressen op te geven.

Wat is het verschil tussen ExpressPickup en Pickup & Return?

ExpressPickup is een ophaalservice van Spark Electronics die op maandag t/m vrijdag wordt aangeboden in Nederland en meer dan 20 andere Europese landen. Pickup & Return is een ophaalservice op zaterdag met als mogelijkheid om het toestel dezelfde dag weer terug te ontvangen, deze ophaalservice is echter niet in heel Nederland beschikbaar. Voor de overige verschillen zie de informatie pagina over de ophaalservice.

 

Verzending en bezorging

Hoeveel bedragen de verzendkosten voor het terugsturen van het toestel?

Gerepareerde producten worden binnen Nederland gratis bezorgd, u kunt zelf een bezorgoptie kiezen. In onderstaande gevallen is gratis bezorging niet van toepassing en geldt een tarief van 8.95 incl BTW:
- Premium bezorging (dezelfde dag bezorging met koeriersdienst)
- PostNL ochtendbezorging (bezoring uiterlijk 12:00)
- Bezorging van uitsluitend geannuleerde toestellen (niet gerepareerde toestellen)

Voor de kosten voor bezorging buiten Nederland kunt u deze pagina raadplegen.

Hoe wordt mijn toestel teruggestuurd?

Bezorging binnen Nederland: u kunt bij het aanmelden van de reparatie zelf kiezen op welke manier en met welke vervoerder u het toestel terug wenst te ontvangen. Kiest u voor PostNL, dan heeft u de keuze uit alle bezorgopties die op het gekozen afleveradres beschikbaar zijn (ochtend- avond- middagbezorging). Afleveren bij een PostNL afhaalpunt is ook mogelijk, u bepaalt dan zelf waar en wanneer u het pakket afhaalt. Bij meer dan 400 afhaalpunten in Nederland ligt het pakket 's ochtends om 8:30 al klaar om afgehaald te worden!

Bezorging buiten Nederland: bezorging vindt plaats met FedEx, DHL en UPS. Indien u een voorkeur heeft voor bezorging met een bepaalde transporteur geef dit dan tijdig aan ons door zodat wij kunnen kijken of dit mogelijk is.

Wanneer wordt mijn toestel teruggestuurd?

Uw order wordt verstuurd als deze gereed en betaald is. Orders die niet op vooruitbetaling plaatsvinden worden uiteraard direct verstuurd wanneer deze gereed staan. Betaal op tijd voor verzending dezelfde dag:
- PostNL (bij verzending op ma t/m vr): 16:00
- PostNL (bij verzending op za): 13:30
- Express: FedEx/DHL/UPS (verzending op ma t/m vr): 17:30
- Premium bezorging (verzending op ma t/m za): 12:30

Worden zendingen op zaterdag bezorgd?

Alleen als u kiest voor levering overdag met PostNL, levering op PostNL afhaalpunt of Premium bezorging worden zendingen op zaterdag bezorgd. Maakt u gebruik van onze Pickup & Return service op zaterdag dan worden toestellen uiteraard door onze eigen chauffeurs bezorgd.

Worden zendingen op zaterdag verstuurd?

Alleen als u kiest voor verzending met PostNL (PostNL avondbezorging uitgesloten), of verzending met Premium bezorging. Houdt u er rekening mee dat verzending op zaterdag alleen plaatsvindt indien de order op tijd gereed en betaald is (PostNL: 13:30, Premium bezorging: 12:30). Voor overige bezorgopties geldt dat de betreffende vervoerders op zaterdag niet werken of dat aflevering op maandag niet beschikbaar is. Let daarom goed op welke bezorgoptie u kiest, of laat dit eventueel aanpassen, zodat u uw toestel weer snel terug heeft.

Kan ik mijn pakket ook ophalen bij een afhaalpunt?

Binnen Nederland kunt u de zending ook afhalen bij een afhaalpunt bij u in de buurt. Kies hiervoor de bezorgoptie PostNL afhaalpunt en selecteer het afhaalpunt waar u de zending wilt afhalen. U krijgt automatisch een sms en email van PostNL als de zending klaar ligt om afgehaald te worden. Tip: bij een PostNL afhaalpunt 'Extra vroeg' ligt uw pakket al om 8:30 klaar om afgehaald te worden!

Hoe kan ik het afleveradres of de bezorgmethode aanpassen?

Als de reparatie nog niet gefactureerd is, open dan de status pagina van uw reparatie en wijzig daar het afleveradres. In overige gevallen kunt u contact met ons opnemen voor een wijziging. De bezorgmethode kunt u niet zelf wijzigen, neem hiervoor contact met ons op. Wijzigingen zijn mogelijk tot op de dag van verzending, maar wij adviseren dit op tijd door te geven.

Ik wil mijn toestel voor reparatie zelf opsturen, hoe moet ik dit doen?

U kunt zelf bepalen hoe u het toestel opstuurt. Wij raden wel aan om voor een aangetekende zending te kiezen zodat u de zending kunt traceren, en het toestel bovendien gegarandeerd de volgende dag bij ons binnen is.

 

Premium bezorging

Wat is Premium bezorging?

Met Premium bezorging is een razendsnelle bezorging mogelijk op maandag t/m zaterdag. Toestel voor 12:30 gerepareerd en reparatie betaald? Dan vindt bezorging nog dezelfde avond plaats tussen 18:00 en 22:30. De voordelen in het kort:
- U kunt tot 12:30 betalen voor bezorging diezelfde avond
- U kunt tot 23:59 betalen voor bezorging de volgende dag
- Ook verzending en bezorging op zaterdag
- Toestel zelf opgestuurd? Met Premium bezorging toestel vaak al na 24 uur bij u terug!

Hoeveel kost Premium bezorging?

De Premium bezorgoptie kost 8.95 incl BTW. Dit is een vast tarief voor alle adressen in Nederland (Waddeneilanden uitgesloten).

Hoe laat wordt er bezorgd met Premium bezorging?

Orders die bezorgd worden met Premium bezorging, worden afgeleverd tussen 18:00 en 22:30. Op zaterdag wordt er soms ook overdag bezorgd, maar dan nemen wij eerst contact met u op.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

De koerier bezorgt de zending tussen 18:00 en 22:30. Bent u niet thuis, dan wordt een bezorgpoging bij de buren gedaan of komt de koerier de volgende dag opnieuw (geen bezorging op zondag). Als bezorging ook de tweede keer mislukt, gaat het pakket retour naar ons (let op: als uw pakket vanwege onjuist adres of mislukte aflevering retour komt en opnieuw verzonden moet worden zijn opnieuw de verzendkosten van toepassing!).

Ik heb niet gekozen voor Premium bezorging, maar wil hier alsnog gebruik van maken!

Als uw order nog niet is verzonden, neem dan even contact met ons op om de bezorgmethode aan te passen naar Premium bezorging. Wilt u het toestel nog dezelfde dag ontvangen, doe deze wijziging dan voor 12:30!

 

Betaling

Hoe kan ik betalen?

U ontvangt de betalingsinformatie automatisch binnen 15 minuten na het bevestigen van de reparatiekosten. U kunt vervolgens zelf bepalen hoe u de factuur betaalt, wij bieden hiervoor verschillende betaalmethoden.

Wanneer moet ik betalen?

Als uw order op vooruitbetaling wordt afgehandeld, kunt u zelf bepalen wanneer u betaalt. Uw betaling dient echter wel binnen 30 dagen na bevestiging van de prijsopgave ontvangen te zijn. Houdt u er tevens rekening mee dat uw order pas wordt verstuurd als deze volledig betaald is.

Krijg ik een factuur?

U krijgt uiteraard altijd een factuur met BTW specificatie. Deze wordt standaard bijgevoegd bij elke zending en wordt tevens verstuurd per email. U kunt de factuur ook downloaden op onze website.

Welke betaalmethodes worden geaccepteerd?

U kunt betalen met iDEAL, PayPal, Sofort Banking, Giropay, Bancontact/Mister Cash, Paysafecard of gewoon via bankoverschrijving. Bij bezorging met onze Pickup & Return service op zaterdag kan ook bij de chauffeur worden betaald met PIN (Maestro), MasterCard, VISA, American Express en Apple Pay. Tip: om vertraging te voorkomen is het altijd aan te raden om een online betaalmethode te kiezen.

Kan ik als bedrijf op rekening betalen?

Indien u als bedrijf op rekening wenst te betalen kunt u contact opnemen met onze administratie. Na een kredietwaardigheidscontrole wordt een kredietlimiet voor uw account vastgesteld en kunt u tot deze limiet op rekening betalen.

 

Contact

Wat is de snelste manier om contact op te nemen?

Per email kunnen wij al uw vragen snel beantwoorden (binnen 20 minuten). Bellen of contact via live chat is ook mogelijk, maar houdt u er rekening mee dat wij in zo'n geval soms niet alle vragen direct kunnen beantwoorden. Wij zijn op werkdagen tot 19:00 bereikbaar en op zaterdag tot 17:00. Meer informatie om contact met ons op te nemen vindt u op de contact pagina.

Ik heb een email gestuurd maar heb na een paar uur nog geen antwoord ontvangen

Wij reageren doorgaans binnen een paar minuten op emails en terugbelverzoeken. Indien u na een paar uur nog geen reactie van ons heeft is er mogelijk iets mis gegaan of heeft u een verkeerd emailadres aan ons doorgegeven om op te reageren. Het is ook mogelijk dat wij wel hebben gereageerd, en dat de email in uw spam/junk mail terecht is gekomen. Echt geen email van ons ontvangen? Probeert u het nog eens of neem op een andere manier contact met ons op.

Ik wil telefonisch contact, hoe kan ik jullie bereiken?

Wij zijn van maandag t/m vrijdag direct bereikbaar op 085 800 30 30 tussen 10:00 en 18:00. Tussen 9:00 en 19:00 en op zaterdag tussen 9:00 en 17:00 kunnen wij u ook snel terugbellen als u een terugbelverzoek doet. Let op: niet alle vragen kunnen telefonisch direct beantwoordt worden, ons advies is daarom om contact op te nemen per email indien mogelijk.

 

Mijn account

Ik ben mijn gebruikersnaam/wachtwoord vergeten

U kunt de gegevens herstellen door het wachtwoord te resetten.

Ik wil inloggen met een Facebook account, hoe kan ik dit instellen?

Eenvoudig inloggen op onze website met uw Facebook account dient eenmalig te worden ingesteld, voordat u hier gebruik van kunt maken. U kunt kiezen voor inloggen met Facebook en de rest wijst zich dan vanzelf.

 

Bedrijven

Wij hebben als bedrijf regelmatig reparaties nodig aan onze toestellen, krijgen wij korting?

Spark Electronics werkt voornamelijk voor de zakelijke markt. Al onze tarieven zijn om die reden gebaseerd op het aanleveren van relatief grote aantallen, zodoende wordt geen extra korting gegeven bij het aanleveren van meerdere reparaties.

Ik wil toegang tot het Business Panel, hoe kan ik dit aanvragen?

Indien u toegang wilt tot het zakelijke gedeelte van onze website via het Business Panel kunt u dit aanvragen via onze website.

Wij zijn als bedrijf op zoek naar een volledige integratie van reparatiediensten, is dit mogelijk?

Ja, wij bieden al sinds 2005 volledige totaaloplossingen voor de zakelijke markt op ICT gebied. Onze diensten zijn dan ook 100% te integreren in uw eigen back office. Onze IT’ers kunnen bovendien de integratie aanpassen aan uw wensen, neem daarom eens contact met ons op voor de mogelijkheden. Ideaal voor bedrijven die veel reparaties hebben en tijd en geld willen besparen in combinatie met een uitstekende dienstverlening.

 

Klachtenprocedure

Ik heb een klacht over Spark Electronics, waar kan ik terecht?

Spark Electronics streeft naar 100% klanttevredenheid. Bent u echter niet tevreden over onze diensten of heeft u een andere klacht? Neem dan gerust even contact met ons op zodat we naar een oplossing kunnen zoeken. Indien het om reparaties gaat dient de klacht uiterlijk binnen de wettelijke termijn van 2 maanden na ontdekking te zijn gemeld bij Spark Electronics. Doe dit echter, mede om eventuele schade te beperken, altijd zo snel mogelijk. Wij adviseren klachten te melden per email of op andere schriftelijke manier.

Hoe snel wordt mijn klacht in behandeling genomen?

Uw klacht wordt uiteraard direct in behandeling genomen. U kunt dan ook een reactie van ons verwachten binnen een werkdag. Indien wij informatie van derden nodig hebben om uw klacht in behandeling te nemen zullen wij u hier direct van op de hoogte brengen en kan de daadwerkelijke reactie langer op zich laten wachten. Indien het een klacht inzake een uitgevoerde reparatie betreft, moeten wij mogelijk eerst uw toestel nader bekijken om een reactie te geven op uw klacht. Wij zullen u in dat geval eerst verder informeren over hoe uw klacht verder in behandeling kan worden genomen voordat wij een daadwerkelijke reactie kunnen geven.

Mijn klacht is niet naar tevredenheid opgelost, wat kan ik nu nog doen?

Spark Electronics is aangesloten bij ICTWaarborg waardoor wij een aantal extra zekerheden bieden. Mocht u na het indienen van uw klacht bij Spark Electronics onverhoopt niet tevreden zijn met de door ons voorgestelde oplossing, dan kunt u gebruik maken van de bemiddelingsregeling van ICTWaarborg. Het formulier is te vinden op de website van ICTWaarborg.

 

Live helpdesk (online)

Hulp nodig op onze website of een kleine vraag aan ons? U kunt direct een gesprek starten met onze klantenservice medewerkers. Wij helpen u graag verder!

 

Geef kort aan wat uw vraag is zodat de juiste medewerker u kan helpen: Uw naam: Uw emailadres: